diumenge, 17 d’abril del 2016

Ampliació Tema 9

AMPLIACIÓ TEMA 9: VIDEOCONFERENCIA


Que és una Videoconferència?

La Video Conferència és un sistema interactiu que permet a diversos usuaris mantenir una conversa virtual per mitjà de la transmissió en temps real de video, so i text a través d'Internet.

Aquests sistemes estan especialment dissenyats per a dur a terme sessions de capacitació, reunions de treball, demostracions de productes, entrenament, suport, atenció a clients, màrqueting de productes, etc.

El sistema de conferència web d'i-ABC té la característica que els participants no necessiten instal·lar cap programa especial en les seues computadores, sinó que només necessiten d'un navegador web. El sistema té la capacitat de transmetre àudio i video i conté eines addicionals com pizarrón electrònic, xat i projector de diapositives.

i-ABC proveeix també el servei de creació de presentacions avançades, que permeten la reproducció simultània d'una filmació amb la imatge i veu del presentador sincronitzat amb materials addicionals com a subtítols, gràfics, textos, fotografies, animacions i pel·lícules.

Beneficis de la Videoconferència
  • Disminueix les distàncies, reduint temps i costos.
  • Afavoreix i augmenta a la productivitat dels equips de treball.
  • Maximitza el temps d'empleats i executius.
  • Enforteix la participació i relació entre les persones.
  • Millora els sistemes d'informació i comunicació de l'empresa.
  • Accelera el procés de presa de decisions i resolució de problemes.

10 interessants aplicacions per a videoconferències i reunions online

La xarxa ha sigut el millor mitjà per a establir el sistema globalitzat que avui ens regeix, encara que l'important és que la seua constant evolució ha permès que qualsevol puga traure el millor de les seues característiques per a establir relacions laborals -o de qualsevol altre tipus- de contacte o de treball col·laboratiu en qüestió de segons.

Com a mostra, les videoconferències i les reunions online tan útils i senzilles d'armar amb les degudes eines

1. MeetingBurner

Meeting Burner 2

Un servei online sense necessitat de descàrregues addicionals que inclou integració amb Skype, enregistrament d'arxius d'àudio per a compartir-los després instantàniament, transmissió en viu de la pantalla de l'amfitrió i fins a estadístiques per a registrar la interacció dels usuaris presents en la xarrada. Compta amb plans de pagament i un de gratuït amb un límit de 15 usuaris simultàniament.

2. WebEx

Cisco Webex 2

Compartir escriptori, àudio, video, fitxers, connectar-se a través de mòbils, treballar en documents colaborativamente o armar una pluja d'idees amb els traços de cada usuari, entre altres opcions. Un conegut en el món empresarial amb un cost és de US$19 mensuals sent oferit en versions per a Windows, Mac, Linux i Solaris.

3. Huddle

Huddle 2

Destaca entre la resta del grup per les seues opcions extra per a la gestió de projectes, eines per a administrar tasques i manejar documents comptant amb accés fins i tot des de mòbils. Exceptuant la versió de prova, per a començar a utilitzar el servei és necessari contactar directament amb els seus creadors perquè armen un pressupost personalitzat.

4. Meetin.gs

Meetings 2

Per a la gestió de reunions: edició de documents, opcions per a compartir material (notes, fitxers), manejar agendes, convidar contactes en segons i més. S'integra perfectament amb Dropbox, Skype, serveis de calendaris i xarxes socials (també via mòbil). El seu *video promocional mostra el senzill i veloç de la seua implementació.

5. Fuze Meeting

Fuze 2

La “telepresencia” és el més promocionat com una de les seues especialitats comptant amb aplicacions per a iPad, Android i BlackBerry. Caracteritzat per la transmissió de video (també compartint escriptori) i contingut en alta resolució, una interfície intuïtiva, enregistrament de cada videoconferència i la importació de contactes a través de diverses xarxes socials. Els seus plans inicien en US$29 mensuals.

6. Twiddla

Twiddla

Per a reunir-se a treballar amb companys d'estudi o de la companyia usant una pissarra multifuncional (formes, línies, traços lliures, imatges) que a més permet compartir documents i comunicar-se via àudio o text. Una alternativa excel·lent per a crear diagrames de flux o registrar tot tipus d'idees *colaborativamente, alguna cosa tan necessari en camps com el disseny gràfic.

7. Videollamadas de Facebook

Facebook Videollamadas 2

Una funcionalitat que l'equip de Mark Zuckerberg llança setmanes després que Google la posara a funcionar en la seua xarxa social. És un nou nivell per a les xarxes socials en possibilitar la trobada en temps real ja no només com a xat sinó amb opcions de videollamada. L'avantatge és la quantitat d'usuaris registrats en Facebook i Skype com a pilar de potenciació.

8. TinyChat

tinychat 2

Encara que en general és una sala de xat de video, l'important de TinyChat és la seua integració amb les xarxes socials (Facebook, Tumblr, Twitter) per a armar una conversa a l'instant fins a amb 12 persones usant la seua webcam i qualsevol nombre d'usuaris addicionals escrivint. Perfecte per a interactuar, per exemple, amb els quals segueixen nostra marca via Social Mitjana.

9. Videollamadas grupales de Skype


Skype videollamadas grupales 2


L'actual líder quant a cridades via internet (VoIP) compta amb una interessant opció de videollamadas grupales útil entra altres situacions per a reunions familiars, contactar amb els membres del grup de treball o parlar amb clients connectats en qualsevol part del planeta a través dels milers de dispositius compatibles amb Skype. Requereix almenys que un dels usuaris connectats tinga compte Premium.

10. Google+ i els seus Hangouts


Afavorit amb la velocitat, estabilitat, servidors i altres característiques que només Google pot potenciar, tan cridanera que fins al propi Barack Obama li va utilitzar per a comunicar-se en una mai abans vista reunió virtual amb els seus ciutadans, l'eina de Hangouts de Google+ posa a la nostra disposició (de forma gratuïta) videoconferències amb desenes de contactes, la possibilitat de treballar colaborativament amb Google Docs o compartint la pantalla, compartir arxius i notes, xatejar, connectar-se des de les seues aplicacions per a mòbils, etc. El millor és activar els Hangouts amb Extres, similar al que és Labs per a Gmail.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada