dimecres, 17 de febrer del 2016

TEMA 3. E-B-learning


TEMA 3
Que es E-learning?

Ensenyament a distancia obert, flexible i interactiu basat en l'ús de les tics i sobretot aprofitant els mitjans que ofereix internet.
Permet la distribució i l'acces a coleccions de manterials d'aprenentatge sobre un mitjà electronic usant un servidor web per a distribuir-los. Un navegador web per a accedir i protocols TCP/IP i http per a facilitar l'intercanvi.

Ex: per dabaix del meu ordinador s'estan transmetent codes en 0 i 1 (0011100101).
No comprem mai quan una pagina no tinga un candau que pose https, perque ens buidaran el compte ( no money $$$).
Tot i que hi ha moltes maneres de fer-ho segura. Ex: targetes d'internet.

Caracteristiques:
-Us de navegadors per a poder acedir al servidor.
- Aprenentatge recolçat en les tutories
- materials digitaals i un material flexible (es pot adaptar a la velocitat de l'alumne)
- Us de protocols TCP i HTTP
-Aprenentatge mitjançant el PC

- Aprenetatge individualitzat
- Utilització d'eines sincrones i asincrones (amb sincronia) (falta de sincronia)
-Administració dels materials en un servidor Web.
-Conexió professor-alumne separats per espai-temps (no sempre conectat al metaix temps o en el mateix lloc)
-Format Multimedia/Hipermedia(imatge i video) i Hipertextual(només escriptura)  

MOC: Curs en el que et matricules, fas el curs tantes vegades com vulgues i quan vols el títol pagues. 

Avantatges:
-Posa a disposició dels alumnes molta info
-Facilita l'actualització de la info i els continguts
-Permet la deslocalització del coneixement
-Facilita l'alutonomia de l'estudiant
-Propicia una formació "Just in time" i "Just for me". 
  IN TIME (E-learning: Mil pagines d'informació) FOR ME (A partir d'eixa informació triariem la   que mes ens agradara).
-Afavoreix una formació multimedia
-Afavoreix la interactivitat en diversos ambits
-Estalvia costos i desplçaments
-Facilita l'us dels materials en diversos cursos 
-Facilita la formació grupal i col·laborativa.

Inconvenients:
-Mes inversió de temps per part del professor (Mes formació, mes treball, mes temps en contestar els forums, etc)
-Mínimes competències tecnològiques de professor i alumnes
-Habilitats de l'alumnat per a l'aprenentatge autònom 
-Disminueix la qualitat de la formació si no existeix un ràtio adequat de professor alumne.
-Requereix mes treball que el convencional
-Baixa qualitat de molts continguts i cursos actuals.


Que es el B-learning?

1. Combina l'ensenyament cara a cara amb l'ensenyament virtual (Coaten,2003)
2. Combinació de les classes magistrals amb els exercicis, estudis de cas.. resta d'activitats per a enriquir. (Brodsky,2003)
3. Qualsevol possible combinació d'un ampli ventanall de mitjans per a l'aprenentatge dissenyats per a resoldre problemes específics (Brennan, 2004)
4. Le e-eines combinades amb altres mes convencionals on el docent haurà d'assumir responsabilitats del model presencial i tradicional (Amar, 2007)

Aspectes importants: 
-Cal incloure en l'aprenentatge les propietats de l'espai virtuals. S'ha de guiar i modelar les discussions quan els alumnes estan connectats.
-La informació per a ser tractada ha de requerir un coneixement.
-Adquirir uns coneixements tècnics.
-No s'aprèn en solitari sinó en solidari
-Tutories com a ajuda (presencials i virtuals)
-Permet formació de professionals amb competències integrals: sentit crític, creativitat i coneixement de la societat.