dimecres, 2 de març del 2016

TEMA 6: Cloud Computing

TEMA 6: 
EINES DE LA WEB 2.0: CLOUD COMPUTING

  • Computació en el núvol
  • Avantatges
  • Desavantatges
  • Tipus 
  • Aplicacions educatives
1.Computació en el núvol:
El núvol es el terme per designar als ordinadors en xarxes que distribueixen capacitat de processament, aplicacions i grans sistemes a moltes màquines.
Les aplicacions basades en tecnologia núvol no funcionen en un sol ordinador sinó que es difonen per tot un cluster distribuït, utilitzant espai d'emmagatzematge i recursos informàtics de tantes màquines com siguen necessàries. 

Ex. Imagina el disc dur del teu ordinador i compartir tots els discs durs de tots els de la classe. I nosaltres mateixos el posem en comú i creem un núvol de tots els discs dur es a dir de la informació de tota la classe.

Hi ha diversos nivells.
  • nivell 1: Aplicacions que tenen una sola funció al les quals normalment s'accedeix mitjançant un navegador web. Ex. Gmail
  • nivell 2: ofereix la infrastructura sobre la qual es fabriquen i funcionen aquestes aplicacions. Ex: App Engine
  • nivell 3: Son els que ofereixen recursos purament informàtics sense una plataforma de desenvolupament. Ex: GoGrid, Elastic Computi Cloud.
2. Avantatges del Cloud  Computing
- En el núvol es consumeix solament l'energia necessària, la qual cosa contribueix a l'ús eficient de l'energia
- No existeix la caiguda del servidor, perquè sempre hi ha algú controlant-la, de manera que no cal esperar al fet que venja el personal a arreglar-lo
- Les actualitzacions són automàtiques i es conserven totes les personalitzacions que hàgim introduït
- Es pot començar a treballar ràpidament en qualsevol aplicació
- Es pot prescindir d'instal·lar qualsevol tipus de maquinari i per tant requereix molts menys inversió
- Les infraestructures utilitzades tenen una major capacitat

3. Desaventatges del Cloud Computing
- La disponibilitat d'aplicacions depèn de la disponibilitat d'accés a Internet
- Tots els treballs i dades de l'usuari estan en el núvol, de manera que si hi hagués algun problema es pot posar en perill la seguretat dels nostres materials
- L'usuari no disposa de còpies de seguretat, com podia tenir-les quan el programari que utilitzava podia estar instal·lat.

4. Tipus de núvols
Els núvols públics. Són les que estan manejades per altres persones i alberguen el treball de molts clients; els sistemes d'emmagatzematge són comuns, i els servidors , la xarxa i els discos, també els serveis que són gratuïts solen estar situats en aquest tipus de núvols.
Els núvols privats. Són la millor opció per a les empreses o organitzacions que volen tenir un servei propi amb les aplicacions que desitgen, a mesura de les seves necessitats. Són els propietaris del servidor, etc.
Els núvols híbrids. Són una combinació de les anteriors, es disposa d'una infraestructura privada però al seu torn es poden manejar aplicacions en l'espai del núvol públic

Tema 5. Web 2.0


TEMA 5: Web 2.0

Ordre d'aparició WEB 1.0-2.0-3.0
Diferencies entre la Web 1.0 i la Web 2.0
Aplicacions Web 2.0
Implicacions educatives de la Web 2.0

Web 3.0 
Ex. Si busquem en internet informació sobre un viatge, la propera vegada que entres et tornarà a dar informació sobre el viatge que estabes buscant.

Diferencies 1.0 i 2.0

web 1.0. Caracteristiques:
  • pagines web estàtiques, no hi ha apenes posibilitats de ver video ni audio. Només en format text. No hi ha interacció.
  • Els continguts son produits per webmaster. Eres tu qui ho puja i qui ho controla.
  • L'arquitectura del treball ees Client-Servidor. Abans, tu ets qui controles qui entra i que es puja.
  • Visualització des continguts ,itjançant un navegador wer. Ex. mocilla, safari, etc
  • L'usuari només pot visualitzar, no pot interactuar com si a la web 2.0
  • Es necessari tenir instalat un programari client a l'ordinador. 
Web 2.0
  • Hi ha una gran interacció entre els usuaris: Qualsevol pot posar un comentari al blog del company. Tota la info esta en la xarxa i entre tots som capços de construir el coneixement. Consequencia: El contingut es molt dinàmic, va cambiant en tot moment. Perque tots poden aportar nova informació i materials.
  • La plataforma de treball es la pròpia pagina web, només has de tenir una bona conexió a internet perque ja tenim moltes aplicacions que ja instalen el programari.
  • Contingut dinamic
  • Visualització mitjançant navegador. Lector RSS: si punxes tens un fix, cada vegada que hi ha una informació nova t'avisa. Ex. Google rider
  • L'escriptura web es compartida. Si creem un blog podem donar d'alta molts usuaris i tots podrien escriure al mateix blog.
  • La unitat minima de contingut es el post o article.
  • last in fer out: el que escrius primer va al final.
  • Tots son autors de la informació.
Implicacions educatives

Aplicacions de la web 2.0 segons la activitat a la qual es destina:
  • Per expressar se, crear i publicar: Blogs, Wikis
  • Per a compartir, publicar i cercar informació: Podcast,youtube, Slideshare
  • Xarxes socials: second Life, twitter, Fb.
  • Per a accedir a la informació d'interés: RSS, XML, BlogLines, GoogleReader, cercadors especialitzats.

Implicacions educatives

  • Es un espai social horitzontal i ric en fonts di'informació
  • esta orientat al treball autònom
  • Crític i creatiu, foments l'expressió personal
  • permet investigar i compartir recursos crear coneixement i aprendre.
  • facilita un aprenentatge mes autònom, major participació en les activitats grupals.
  • hi ha mes interès i motivació.
  • permet elaborar materials sols o en grup, compartir-los i sotmetre'ls al comentaris dels lectors.
  • ofereix espais on-line per a la publicació de continguts
  • possibilita noves activitats d'aprenentatge i avaluació
  • millora competències digitals (cercar, processar, comunicar)
  • Creació i gestió de xarxes de centres i professors.