dimecres, 2 de març del 2016

Tema 5. Web 2.0


TEMA 5: Web 2.0

Ordre d'aparició WEB 1.0-2.0-3.0
Diferencies entre la Web 1.0 i la Web 2.0
Aplicacions Web 2.0
Implicacions educatives de la Web 2.0

Web 3.0 
Ex. Si busquem en internet informació sobre un viatge, la propera vegada que entres et tornarà a dar informació sobre el viatge que estabes buscant.

Diferencies 1.0 i 2.0

web 1.0. Caracteristiques:
  • pagines web estàtiques, no hi ha apenes posibilitats de ver video ni audio. Només en format text. No hi ha interacció.
  • Els continguts son produits per webmaster. Eres tu qui ho puja i qui ho controla.
  • L'arquitectura del treball ees Client-Servidor. Abans, tu ets qui controles qui entra i que es puja.
  • Visualització des continguts ,itjançant un navegador wer. Ex. mocilla, safari, etc
  • L'usuari només pot visualitzar, no pot interactuar com si a la web 2.0
  • Es necessari tenir instalat un programari client a l'ordinador. 
Web 2.0
  • Hi ha una gran interacció entre els usuaris: Qualsevol pot posar un comentari al blog del company. Tota la info esta en la xarxa i entre tots som capços de construir el coneixement. Consequencia: El contingut es molt dinàmic, va cambiant en tot moment. Perque tots poden aportar nova informació i materials.
  • La plataforma de treball es la pròpia pagina web, només has de tenir una bona conexió a internet perque ja tenim moltes aplicacions que ja instalen el programari.
  • Contingut dinamic
  • Visualització mitjançant navegador. Lector RSS: si punxes tens un fix, cada vegada que hi ha una informació nova t'avisa. Ex. Google rider
  • L'escriptura web es compartida. Si creem un blog podem donar d'alta molts usuaris i tots podrien escriure al mateix blog.
  • La unitat minima de contingut es el post o article.
  • last in fer out: el que escrius primer va al final.
  • Tots son autors de la informació.
Implicacions educatives

Aplicacions de la web 2.0 segons la activitat a la qual es destina:
  • Per expressar se, crear i publicar: Blogs, Wikis
  • Per a compartir, publicar i cercar informació: Podcast,youtube, Slideshare
  • Xarxes socials: second Life, twitter, Fb.
  • Per a accedir a la informació d'interés: RSS, XML, BlogLines, GoogleReader, cercadors especialitzats.

Implicacions educatives

  • Es un espai social horitzontal i ric en fonts di'informació
  • esta orientat al treball autònom
  • Crític i creatiu, foments l'expressió personal
  • permet investigar i compartir recursos crear coneixement i aprendre.
  • facilita un aprenentatge mes autònom, major participació en les activitats grupals.
  • hi ha mes interès i motivació.
  • permet elaborar materials sols o en grup, compartir-los i sotmetre'ls al comentaris dels lectors.
  • ofereix espais on-line per a la publicació de continguts
  • possibilita noves activitats d'aprenentatge i avaluació
  • millora competències digitals (cercar, processar, comunicar)
  • Creació i gestió de xarxes de centres i professors.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada