dimecres, 3 de febrer del 2016

Teoria Tema 1. TIC i Educació Primària


Tema 1
  • Punt de partida: (legislació)
LOE (2006) estableix un objectiu principal que és que s'ha de millorar la qualitat i eficiència del sistema educatiu i de formació. Mitjançant la CD tant de professorat com d'alumnat.
Article 17:  S'empra per millorar el sistema educatiu. S'ha de iniciar-se en la utilització de totes les tecnologies TIC i fer-ne un ús crític. Ex: Coses bones i dolentes del Whatsapp
Article 19: A aquesta etapa el mestre ha de emprar les TIC en totes les assignatures, es a dir, la transversalitat de les tic, no només a l'aula d'informàtica. 
  • Pla TIC: (esta al llibre a la pagina 327/328)
Una vegada em vist el punt de partida, ara vorem un cas pràctic de l'ús de les TIC. Ex: Projecte del ministeri d'educació. L'objectiu es una bona integració de les TIC al centre educatiu. No hem només d'integrar les tic, sinó també saber perquè integrem les tic al currículum. Objectiu principal: Desenvolupament del millorament del sistema educatiu, tractament d'info i comp digital i integració. S'han de saber en cada moment d'aprenentatge per a que serveix i en cada moment per a que serveix. Desenvolupament com a eina digital. Aquesta competència desenvolupa unes altres c. bàsiques: c. aprendre a aprendre, c. en com unificació lingüística i c social i ciutadana.

Característiques: (pàg 330/331)
- Elements del pla tic (328-332)
- Tindre en compte: taules 17.1 i 17.2 i  figura 17.1
Elements: 
- Contenir objectius clars 
Ex.1 Twitter. Tots han de ser capaços d'usar twitter. 
Ex.2 Hem de ser capaços de aconseguir que tot el mon sàpiga emprar una tableta (objectiu clar de les expectatives i estar contextualitzat)  
- Estar contextualitzat:


però si falla el context no serveix per a res ( si no hi ha diners al centre no es poden comprar tabletes).
Si mai s'han emprat les tics als centre es molt difícil implantar-lo dur-ho a terme.
Tics com a mitjà no serveix per a substituir-nos.
- Ha de ser viable i flexible: 
Ex.Twitter, ferramentes/ítems/persones responsables per observar com va avançant l'aprenentatge al centre.
Ha d'estar consensuat. Si no te sentit et tiren cadires al cap.
- Ha d'estar organitzat:
Ex. equip de twitter. fb, etc
necessitat de ferramentes/ítems/persones responsables per observar com va avançant l'aprenentatge.

ELEMENTS PLA TIC:
-Objectius generals del pla: referits a la comunitat educativa (Ex. Tamagochi de classe)(¿que volem de la comunitat educativa? necessitat de formació del professorat), referits a la formació del professorat (emprar eines google per gestionar els centres com la gestió dels recursos), referits a la gestió del centre, referits a la gestió de recursos. 
-Contextualització de les tic:
característiques socials, econòmiques i culturals; trajectòria del centre al us de les tic, característiques del professorar (edat, científics, etc), disposició general dels recursos del centre (aules d'informàtica, pissarres digitals, etc)
- Estratègies per a l'elaboració i coordinació i difusió al centre:
tasques d'elaboració,difusió i revisió de les tics; tasques organitzatives(bondats organitzatives de les tic, comissió tic: element encarregat de convencer la bondat de les tic); tasques dinamitzades; altres tipus de tasques. 
-Organització de les infraestructures i recursos disponibles (¿que tenim a classe?)
fer inventari dels recursos tecnològics disponibles, determinar la zona compartida de les xarxes Medusa, determinar el règim d'ús d'espais i recursos.
- tractament de la informació i competència digital a la programació d'aula. les programacions de les diferents àrees contindran el treball corresponent a la competència tractament de la informació i competència digital. Ex. Metàfora del riu. (TIC's)
  • Tractament de la info i competència digital
1. ¿Que es aquesta competència? (pag 41 del llibre)

ex. emprar un mòbil, emprar internet, on/off un projector.
(símil del riu: el peix: ens menjem el peix i ens dona energia)
Definició: Habilitats per a cercar obtenir, procesar i comunicar informació i transormar-la en coneixements, inclou altres aspectes com acces i seleccio de la informació fins a l'ús i la transmisió.

2. ¿Quina finalitat te?
Diferenciar amb la definició, això es per a que serveixen les tics (EXAM)
- Aprendre sobre les tic: afabetitzar l'alumnat al seu ús
- Aprendre de les tic: aprofitar la info que ens donen accés i analitzar-la de forma crítica
- Aprendre amb les tic: saber utilitzarles com a potent eina d'organització, processar-la i orientar-la per a aconseguir les nostres fins (aprendre)
  • Coneixements, destreses i actituds CD 
- Coneixements:
Ex. Blog. Tindre un coneixement teoric de la eina que anem a emprar.
Com funciona un blog? com a cambiat la teua vida a les tic? Sabem com funciona internet? 
- Destreses: 
Sabem usar un blog? Noves fonst d'informació, tecniques per a la interpretació, www (world wild web)
- Actituds:
Actitud crítica (avantatges i desavantatges de les tics) 
Ex. Enfermera dels dits trencats -  whatsapp
Ex. Japonesos amb un fill a "second life" i fill de la vida real, fill de la vida real va morir de fam. 
Actitud positiva envers les tics. 

*TIC's anècdotes: (actitud negativa)
- Matrimoni americà: infidelitat a "second life", separació a la vida real.
- Jugadors de videojocs que no dormen ni mengen 
- Desaparició de les cartes a paper (correu) sustitució per l'email.