dimecres, 10 de febrer del 2016

TEORIA TEMA 2: INTEGRACIÓ DE LES TIC'S AL CURRÍCULUM

Dimecres 10/02/2016


TEORIA TEMA 2:
 INTEGRACIÓ DE LES TIC'S AL CURRÍCULUM




PARADIGMES EDUCATIUS (no es un objectiu de la assignatura, només és per saber els paradigmes que hi ha: conductista, cognitiu, ambientalista i constructivista).

Ocorre que nosaltres tenim uns paradigmes que són com una gran bossa, a la qual hi ha una serie de característiques. Nosaltres parlem d'una cosa molt teòrica, però a partir d'ara el que anem a fer es traure una sèrie de característiques per que això es massa genéric. Quins efectes tindrien tots aquests paradigmes a l'ensenyament?
  • Currículum tancat
  •  Tots els continguts han d'estar definits
  • tasques complexes-tasques simples
  •  només importa el producte final
  • la motivació es extrínseca (aules inclusives, on l'alumne ha de borrar totes les barreres) Ex: reforç extern emprar l'ipad.

(Característiques molt generals i conjuntes)

Pag. 40 - figura 2.1
A partir d'aquestes implicacions quins tipus d'aprenentatges podem generar.

EVOLUCIÓ DEL MODEL D'E/A
  • Aprenentatge amb adquisició de coneixements: el professor s'encarrega de transmetre la informació. Esta tot en mans del professor. Els continguts estan centrats en el currículum. El paper del professor es un transmissor de coneixements, per tant l'alumne es un subjecte passiu que adquireix el que li transmet el professor. 
  • Es aquell que l'aprenentatge es una construcció del significat: es centra mes en el procés.El paper del professor es intenvindre, només es dedica a guiar, i l'alumne a d'aprendre a aprendre. L'alumne es un subjecte autònom, l'aprenentatge esta en les seues mans. L'alumne ha de buscar. Importen els continguts i també els processos. 

PRINCIPI GENERAL PER A LA INTEGRACIÓ DE LES TIC'S
Pag. 40 es parla de les limitacions
Pag. 64 es parla dels principis generals integració.

Qualsevol tipus de mitjà ha d'estar justificat segons el procés comunicatiu.
L'important es com s'aprèn.
Ex: anem a utilitzar l'ipad, però abans em de saber a qui va dirigit? per que ho hem d'usar? que pretenem? Hem d'analitzar també el context.
Els mitjans són transformadors de la realitat. (esta tot al llibre tal qual)

ROLS QUE TE EL PROFESSOR
Pag. 34 nous rols del professorat

  • Dissenyadors de treballar amb les tics: de noves activitats
  • Avaluadors de les tics
  • Consultors d'informació: quina eina es la mes adequada?
  • Orientadors: han d'orientar els alumnes 
  • Avaluadors de forma continua: estar a la ultima moda, per al món educatiu.


DIMENSIONS DE L'ALFABETITZACIÓ DIGITAL 
Pag. 44 del llibre

En quin context?
1. Investigadora
2.Crítica
3. Pla de publicació
4. Recursos
5. Tecnologies incipients: saber el funcionament general i com s'han d'usar
6. Socio-estructurals: Ex: edició de vídeo, quin programa hem d'emprar al món tic per editar un vídeo? Professors com a informàtics a petita escala.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada