WEBQUEST
- Una forma d'utilitzar didàcticament internet
 - Una activitat de recerca de la informació de forma guiada
 - L'activitat se centra en l'ús de la informació, anàlisis,síntesis, més que recerca.
 - Els alumnes treballen autonòmicament construint el coneixement.
 - El docent orienta tot el procés.
 
Tipus de Webquest
- Webquest a curt termini: És la adquisició i integració del coneixement d'un determinat contingut d'una o diverses materies. Es dissenya per a ser acabat 1-3 periodes de classe.
 - Webquest a llarg termini: Es dissenya per a realitzarse en una setmana o un mes de classe. Implica major nombre de tasques, solen culminar amb la realització d'una presentació mitjançant una eina informàtica.
 - Miniquest: Es tracta de una versió reduida de les webquest, només en una sessió, en aquestes hi ha un escenari, una tarea i un termini
 - Blogquest: es tracta de una webquest que integra l'us del blog,
 - Tubequest: Es tracta de una webquest relacionada amb videos de Youtube.
 - Earthquest: Webquest basada en viatges virtuals mitjançant google earth.
 - Geoquest: Webquest de conceptualització de una situació geogàfica.
 
Aquestes últimes no es relacionen amb el temps sinó amb altres eines (Blog,Youtube,Googlearth,Geo)
Parts d'una webquest:
- Introducció: En aquesta wq el grup format per tal, alumnes de primaria van a treballar els mitjans de trasport. Els mdt són tal tal, el mes importants son tal tal, aleshores l'alumne ha de tenir en compte estos ceonceptes tal tal.
 - Tasca: Alló que ha de elaborar-se l final de la wq. Tasca final: L'alumne a de construir un tren on han de pujarse la resta dels companys. Quins objectius fixem: Vocalubari, conceptes, etc que l'alumne ha de assolir. Quins objectius fixem de la webq?
 - Procés: Hem de crear una pag, en aquesta ha de estar el proces i hem de explicar molt breument els objectius de cada activitat. (un o dos obj molt breus) i despres hem de crear un enllaç de manera molt detallada explicant que s'ha de fer en la activitat. Ex: Act.1 -> OBJ Activ.5 OBJ (+l'enllaç)
 - Avaluació: Molt important. es on s'indiquen els aspectes que es valonen i com es valoren. Fer-ho en format graella.
 
- Conclusió: Aclarir que pasa amb eixa wq. Hem observat que els xiquets han fet be la wq, pero la meitat de la classe ha tardat molt, etc.
 - Orientacions per al professor: On apareixen suggeriment per a utilitzar ña wq en classe. (per al treball hem de ficar la bibliografia, a l'examen no) A la act 2 hem emprat tal web, a la act 5 hem emprat tal altra.
 
Exemples de Webquest:
- Alumnes moguts (TDA-H)
 
- Cuidem el planeta
 
Podem trobar mes informació a la pag web: "EDUCATIC"
La Caça del Tresor
A diferencia de la webquest es pot utilitzar sense internet. Són una serie de preguntes i una llista d'adreces o pagines web de les quls es poden extraure o inferir-se en les respostes.
Existeix una pregunta final que serveix per a poder integrar tots els coneixements que s'han desenvolupat en els passos anteriors.
- Són una eina tic excel·lent per a utilitzar-se en el saló de classes sota el principi que "primer es la metodologia i després la tecnologia"
 - Presenta l'avantatge que aquesta metodologia es pot entrar sense internet, per això son necessàries revistes, periòdics, llibres, etc
 




Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada