TEMA 5: Web 2.0
Ordre d'aparició WEB 1.0-2.0-3.0
Diferencies entre la Web 1.0 i la Web 2.0
Aplicacions Web 2.0
Implicacions educatives de la Web 2.0
Web 3.0 
Ex. Si busquem en internet informació sobre un viatge, la propera vegada que entres et tornarà a dar informació sobre el viatge que estabes buscant.
Diferencies 1.0 i 2.0
web 1.0. Caracteristiques:
- pagines web estàtiques, no hi ha apenes posibilitats de ver video ni audio. Només en format text. No hi ha interacció.
 - Els continguts son produits per webmaster. Eres tu qui ho puja i qui ho controla.
 - L'arquitectura del treball ees Client-Servidor. Abans, tu ets qui controles qui entra i que es puja.
 - Visualització des continguts ,itjançant un navegador wer. Ex. mocilla, safari, etc
 - L'usuari només pot visualitzar, no pot interactuar com si a la web 2.0
 - Es necessari tenir instalat un programari client a l'ordinador.
 
Web 2.0
- Hi ha una gran interacció entre els usuaris: Qualsevol pot posar un comentari al blog del company. Tota la info esta en la xarxa i entre tots som capços de construir el coneixement. Consequencia: El contingut es molt dinàmic, va cambiant en tot moment. Perque tots poden aportar nova informació i materials.
 - La plataforma de treball es la pròpia pagina web, només has de tenir una bona conexió a internet perque ja tenim moltes aplicacions que ja instalen el programari.
 - Contingut dinamic
 - Visualització mitjançant navegador. Lector RSS: si punxes tens un fix, cada vegada que hi ha una informació nova t'avisa. Ex. Google rider
 - L'escriptura web es compartida. Si creem un blog podem donar d'alta molts usuaris i tots podrien escriure al mateix blog.
 - La unitat minima de contingut es el post o article.
 - last in fer out: el que escrius primer va al final.
 - Tots son autors de la informació.
 
Implicacions educatives
Aplicacions de la web 2.0 segons la activitat a la qual es destina:
- Per expressar se, crear i publicar: Blogs, Wikis
 - Per a compartir, publicar i cercar informació: Podcast,youtube, Slideshare
 - Xarxes socials: second Life, twitter, Fb.
 - Per a accedir a la informació d'interés: RSS, XML, BlogLines, GoogleReader, cercadors especialitzats.
 
Implicacions educatives
- Es un espai social horitzontal i ric en fonts di'informació
 - esta orientat al treball autònom
 - Crític i creatiu, foments l'expressió personal
 - permet investigar i compartir recursos crear coneixement i aprendre.
 - facilita un aprenentatge mes autònom, major participació en les activitats grupals.
 - hi ha mes interès i motivació.
 - permet elaborar materials sols o en grup, compartir-los i sotmetre'ls al comentaris dels lectors.
 - ofereix espais on-line per a la publicació de continguts
 - possibilita noves activitats d'aprenentatge i avaluació
 - millora competències digitals (cercar, processar, comunicar)
 - Creació i gestió de xarxes de centres i professors.
 
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada