TEMA 9: LA VIDEOCONFERENCIA
Índex
Es el conjunt de programari i maquinari (hardware i softwere) que permet la connexió simultanea en temps real per mitjà d'imatge i so que fan relacionar-se i intercanviar informació de forma interactiva a persones que es troben geogràficament distants con si estiguessin en el mateix lloc.
- ¿Que és una videoconferència?
 - Tipus de Videoconferencies
 - Aplicacions Educatives
 - Eines
 
Es el conjunt de programari i maquinari (hardware i softwere) que permet la connexió simultanea en temps real per mitjà d'imatge i so que fan relacionar-se i intercanviar informació de forma interactiva a persones que es troben geogràficament distants con si estiguessin en el mateix lloc.
- És un mitjà de comunicació audiovisual i multimèdia
 - És un mitjà SINCRON que afavoreix la interacció en temps real
 - Permet una comunicació BIDECCIONAL
 - Facilita la comunicació independentment de l'espai
 - Permet incorporar diferents tipus de recursos
 - Permet el seu emmagatzematge per a vore-lo en altre moment.
 
Tipus de Videoconferencies
En funció del suport tecnológics:
- Tipus 1: Sistemes de videoconferència basats en la web. Utilitzen la xarxa com a plataforma i no es necessària la instal·lació de ningun programa o plugin al navegador.
 - Tipus 2. Sistemes de vc basats en la web que necessiten un PLUGIN per a funcionar
 - Tipus 3. Sistemes de vc basats en el escriptori. (Ex. Skype)
 
En funció del nombre de connexions que es realitzen:
- Videoconferencia punt a punt: Existeixen dos equips connectats
 - Videoconferencia multipunt: Hi ha més de dos equips connectats.
 
Aplicacions Educatives (Pag 404. tabla 21.2 i 407)
Educació a distancia:
Consulta a experts
Educació a distancia:
- Curosos, lliçons i tutories.
 - Alumnes assisteixen a classes no ofertes en el seu centre.
 - Tutoria remota per atenció personal
 - Professors comparteixen docència com amb altres professors remots de la mateixa temàtica.
 - Cursos oberts fora de l'horari per a estudiants que no poden assisir en l'horari normal
 - Consulta a experts
 
Consulta a experts
- Panell de discussió
 - un expert respon qüestions
 - esdeveniments remots
 - contactes amb investigador del camp
 - compartir experiències i interaccionar amb protagonistes d'esdeveniments
 
Projectes Multicentres
- Professors i alumnes col·laboren i intercanvien informació amb altres centres.
 - Debats i conferencies d'investigació compartits per a altres escoles
 - aprenentatge col·laboratiu distribuit
 - col·laboració i comunicació en projectes col·laboratius
 
Activitats professionals
- Observació de practiques i discussió posterior
 - Cursos per a professors en servei
 - Tutorització de practiques remotes
 - Intercanvis i discussió de mètodes
 
Activitats comunitàries
- Sessions parlamentaries
 - suport a interessos especials
 - educació d'adults
 - trobades virtuals amb personalitats
 
Avantatges: 
- Si l'alumne no pot desplazar-se, amb la conferència pot seguir la classe,
 - Emprar la conferencia millora la motivació
 - Facilita la comunicació entre persones geogràficament distants
 
Eines
- Skype
 - Ichat
 - Adobe Connect
 - Google Hangouts
 
Criteris per avaluar una videoconferència
- Funcionament dels equips: si ha funcionat correctament, si s'han mantingut estables... Funcionalitat del equip durant la conferencia.
 - tècniques i estratègies s'han emprat: s'han realitzat progressius sumaris i conclusions finals, tècniques d'ensenyança...
 - Coordinació amb el personal responsable: us de instruccions, comportament adequat, us de plànols,...
 - La presentació: to, pronuncia, velocitat de la veu,...
 - Temps
 - Materials emprats
 
Fases de desenvolupament de la videoconferència
- Preparació: toma de contacte, com funciona l'equip
 - desenvolupament: diversificació d'activitats, anar amb cura amb el temps de intervenció
 - Activitats d'extensió: realització de les activitats per part de l'estudiant.
 



